• Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
pressonails.pl


I. Denicje

1. Na potrzeby Regulaminu stosowane są następujące denicje:

     a. GPSR – (ang. Genaral Product Safety Regulations) Rozporządzenie Parlamentu
         Europejskiego i Rady (UE) 2023/988 z dnia 10 maja 2023 r. w sprawie ogólnego
         bezpieczeństwa produktów, zmieniające rozporządzenie Parlamentu
         Europejskiego i Rady (UE) nr 1025/2012 i dyrektywę Parlamentu Europejskiego
         i Rady (UE) 2020/1828 oraz uchylające dyrektywę 2001/95/WE Parlamentu
         Europejskiego i Rady i dyrektywę Rady 87/357/EWG;
     b. Klient - osoba zyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych,
         osoba zyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub
         jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne
         przyznają zdolność prawną - która dokonuje Zamówienia na Produkt
         prezentowany na stronie Sklepu;
     c. Konsument - osoba zyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej
         niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
     d. Kodeks cywilny - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny;
     e. Konto – przydzielona Użytkownikowi część Sklepu, za pomocą której
         Użytkownik może dokonywać określonych działań w ramach Sklepu, np.
         przeglądać Zamówienia;
      f. Produkt – towar prezentowany na stronie Sklepu Internetowego, który Klient
         może zakupić za pośrednictwem sprzedaży na odległość;
     g. Przedsiębiorca – przedsiębiorca w rozumieniu Kodeksu cywilnego, tj. osoba
         fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, niebędąca osobą prawną,

         której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, prowadząca we własnym
         imieniu działalność gospodarczą lub zawodową, z wyłączeniem Przedsiębiorcy
         na prawach konsumenta;
     h. Przedsiębiorca na prawach konsumenta - osoba zyczna zawierająca umowę
         ze Sprzedawcą bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z
         treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego,
         wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
         działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
         Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. W
         niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumentów w zakresie
         ustawowego prawa odstąpienia od Umowy oraz zgodności Produktu z Umową,
         stosuje się również do Przedsiębiorców na prawach konsumenta;
      i. Regulamin – niniejszy wzorzec umowy w rozumieniu Kodeksu cywilnego;
      j. Sklep Internetowy/Sklep – wszystkie elementy składające się na witrynę
         internetową, działającą pod domeną pressonails.pl;
     k. Sprzedawca – Nikola Mierkiewicz, prowadząca działalność
         nieewidencjonowaną w rozumieniu Ustawy z dnia 6 marca 2018 r. Prawo
         przedsiębiorców, pod adresem: ul. Jedności Narodowej 85 B/17, 78 – 100
         Kołobrzeg;
      l. Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży w rozumieniu Kodeksu cywilnego,
         zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem strony Sklepu;
         Umowa sprzedaży zawierana jest na zasadach opisanych w niniejszym
         Regulaminie;
    m. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej – umowa zawierana pomiędzy
         Sprzedawcą a Użytkownikiem, na zasadach opisanych w pkt III poniżej;
     n. Usługi elektroniczne – usługi w rozumieniu Ustawy o świadczeniu usług drogą
         elektroniczną, tj. świadczone bez jednoczesnej obecności stron (na odległość),
         poprzez przekaz danych na indywidualne żądanie Użytkownika, przesyłane i
         otrzymywane za pomocą urządzeń do elektronicznego przetwarzania, włącznie
         z kompresją cyfrową, i przechowywania danych, która jest w całości nadawana,
         odbierana lub transmitowana za pomocą sieci telekomunikacyjnej w rozumieniu
         ustawy z dnia 12 lipca 2024 r. – Prawo Komunikacji Elektronicznej;
     o. Użytkownik – osoba zyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna
         niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność
         prawną, korzystająca ze strony Sklepu;
     p. Zamówienie – oferta złożona przez Klienta na Produkty prezentowane przez
         Sprzedawcę na stronie Sklepu, zmierzająca do zawarcia Umowy sprzedaży na
         odległość.

II. Postanowienia ogólne Regulaminu

1. Regulamin został stworzony zgodnie z wymogami przepisów prawa, w tym w
    szczególności Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz Ustawy o
    prawach konsumenta i określa m.in.:
  a. rodzaje i zakres Usług elektronicznych;
  b. warunki świadczenia Usług elektronicznych, w tym wymagania techniczne
      niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Sprzedawcy oraz
      informacje o zakazie dostarczania przez Użytkownika treści o charakterze
      bezprawnym;
  c. warunki zawarcia Umowy sprzedaży;
  d. warunki zawierania i rozwiązywania Umów o świadczenie Usług elektronicznych;
  e. ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży;
  f. tryb postępowań reklamacyjnych.
2. Sprzedawca świadczy Usługi elektroniczne zgodnie z Regulaminem i przepisami
    obowiązującego prawa.
3. Sprzedawca nieodpłatnie udostępnia Użytkownikowi Regulamin, w sposób
    umożliwiający mu jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści za pomocą
    systemu teleinformatycznego, którym posługuje się Użytkownik.
4. Treści Sklepu adresowane są do potencjalnych Klientów, zainteresowanych zakupem
    Produktów prezentowanych przez Sprzedawcę na stronach Sklepu.
5. Użytkownik może skontaktować się ze Sprzedawcą poprzez:
  a. wiadomość e-mail, pod adresem: pressonails.pl@gmail.com;
  b. kontakt telefoniczny pod numerem: +48 516 751 261;
  c. pocztę tradycyjną pod następującym adresem: ul. Jedności Narodowej 85 B/17,
     78 – 100 Kołobrzeg.

III. Świadczenie Usług elektronicznych

1. Za pośrednictwem strony Sklepu, Sprzedawca świadczy bezpłatnie następujące
    Usługi elektroniczne: korzystanie ze strony Sklepu, w tym przeglądanie informacji na
    stronie, opisów Produktów, przekierowanie do zewnętrznych social mediów,
    możliwość wyszukiwania Produktów, kontaktu ze Sprzedawcą za pośrednictwem
    formularzy – dodaj zgłoszenie oraz formularza kontaktowego, dodania Produktu do
    przechowalni, pozostawienia numeru telefonu, w celu umożliwienia Sprzedawcy
    skontaktowania się z Użytkownikiem, możliwość założenia i prowadzenia Konta.
2. Z chwilą otwarcia, a tym samym rozpoczęcia korzystania ze strony Sklepu, następuje
    zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci korzystania ze strony
    Sklepu, które może polegać w szczególności na przeglądaniu informacji
    zamieszczonych na stronie, np. informacji o Produktach czy Sprzedawcy.
3. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej, o której mowa w ppkt powyżej,
    zawierana jest na czas nieoznaczony, natomiast rozwiązanie tej Umowy następuje
    poprzez opuszczenie strony Sklepu przez Użytkownika.
4. Użytkownik ma możliwość skorzystania z Usługi elektronicznej w postaci
    przekierowania go ze strony Sklepu, na stronę zewnętrznych platform, w postaci
    mediów społecznościowych, jak np. Facebook, Instagram, TikTok na konta
    Sprzedawcy, związane z prowadzoną przez niego działalnością.
5. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci przekierowania, o
    którym mowa w ppkt powyżej, następuje w momencie naciśnięcia ikony
    dedykowanej konkretnej platformie, do której Użytkownik chce zostać przekierowany
    i ulega rozwiązaniu z chwilą przekierowania Użytkownika na tę platformę.
6. Użytkownik może skorzystać z Usługi elektronicznej w postaci wyszukiwarki haseł.
    Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci wyszukania haseł,
    następuje w momencie naciśnięcia ikony dedykowanej wyszukaniu wpisanego przez
    Użytkownika hasła i ulega rozwiązaniu z chwilą pojawienia się na stronie Sklepu
    wyników wyszukiwania.
7. Użytkownik, który chce skontaktować się ze Sprzedawcą w sprawach prowadzonej
    przez niego działalności, może skorzystać z Usługi elektronicznej w postaci formularza
    dodaj zgłoszenie lub formularza kontaktowego, znajdujących się na stronie Sklepu.
8. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci formularzy, o których
    mowa w ppkt powyżej następuje w momencie wysłania wiadomości przez
    Użytkownika. Umowa zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą
    wysłania przez Sprzedawcę odpowiedzi zwrotnej na wiadomość wysłaną przez
    Użytkownika.
9. Użytkownik ma możliwość dodania Produktu do przechowalni. Zawarcie Umowy o
    świadczenie Usługi elektronicznej w postaci dodania Produktu do przechowalni,
    następuje w momencie dodania Produktu do listy, za pośrednictwem dedykowanego
    przycisku i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia okna przeglądarki lub z chwilą
    usunięcia Produktu z przechowalni.
10. Użytkownik może pozostawić swój numer telefonu w dedykowanym formularzu na
      karcie Produktu, umożliwiając tym samym Sprzedawcy kontakt. Umowa o świadczenie
      Usługi zostawienia numeru telefonu zostaje zawarta w momencie wpisania numeru i
      wysłaniu go do Sprzedawcy, zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu z
      chwilą kontaktu zwrotnego Sprzedawcy.
11. Użytkownik Sklepu ma również możliwość założenia Konta na stronie, np. w celu
      przeglądania poprzednio złożonych Zamówień. W celu założenia Konta, Użytkownik
      powinien dokonać rejestracji. Zasady świadczenia Usługi Konta opisane są w pkt
      poniżej.

IV. Konto

1. Użytkownik Sklepu, który chce korzystać z usług elektronicznych w ramach Konta, ma
    możliwość rejestracji i prowadzenia Konta. W celu założenia Konta, Użytkownik
    powinien wpisać dane niezbędne do rejestracji Konta, wymagane na etapie
    rejestracji.
2. Założenie Konta nie jest konieczne, aby złożyć Zamówienie na Produkt. W celu
    założenia Konta, Użytkownik powinien dokonać rejestracji za pośrednictwem
    formularza dedykowanego rejestracji.
3. Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi elektronicznej w postaci założenia i korzystania
    z Konta, następuje w momencie dokonania skutecznej rejestracji Konta. Umowa
    zawarta jest na czas nieoznaczony i ulega rozwiązaniu niezwłocznie po wysłaniu do
    Sprzedawcy wiadomości elektronicznej z prośbą o usunięcie Konta.
4. Użytkownik nie może posiadać więcej niż jednego Konta przypisanego do jednego
    adresu poczty elektronicznej.
5. Użytkownikowi nie wolno korzystać z Kont innych Użytkowników oraz udostępniać
    innym osobom możliwości korzystania z Konta, w tym ujawniać hasła dostępu do
    Konta.
6. Poprzez dokonanie rejestracji Konta, Użytkownik oświadcza, że dane podane przez
    niego w formularzu rejestracji Konta oraz w wewnętrznych formularzach dostępnych
    po zalogowaniu się do Konta, są prawdziwe i nie naruszają praw osób trzecich.
    Użytkownik w ramach korzystania z Konta ma możliwość uzupełnienia danych w nim
    wskazanych.
7. Konto zawiera dane Użytkownika podane przez niego podczas rejestracji oraz dane
    edytowane przez Użytkownika dobrowolnie po rejestracji.
8. W przypadku naruszenia przez Użytkownika będącego Konsumentem lub
    Przedsiębiorcą na prawach konsumenta postanowień niniejszego Regulaminu,
    przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Sprzedawca po uprzednim bezskutecznym
    wezwaniu do zaprzestania lub usunięcia naruszeń, z wyznaczeniem stosownego
    terminu, może zawiesić możliwość korzystania z Konta, na czas przez siebie
    oznaczony lub rozwiązać umowę o świadczenie Usługi prowadzenia Konta z
    zachowaniem 14 - dniowego terminu wypowiedzenia.
9. W przypadku naruszenia przez Użytkownika będącego Przedsiębiorcą postanowień
    niniejszego Regulaminu, przepisów prawa lub dobrych obyczajów, Sprzedawca może
    w trybie natychmiastowym rozwiązać Umowę o świadczenie Usługi Konta (usunąć
    Konto) lub zawiesić jej wykonywanie w ramach Konta.
10. Więcej informacji dotyczących potencjalnych naruszeń, które mogą powodować
      zawieszenie lub usunięcie Konta na warunkach opisanych w ppkt powyżej, zostało
      wskazanych w pkt dotyczącym zasad korzystania ze strony Sklepu.

V. Wymagania techniczne

1. W celu korzystania przez Użytkownika ze strony Sklepu, konieczna jest współpraca
    pomiędzy systemami teleinformatycznymi Użytkownika i Sprzedawcy.
2. Współpracę systemów teleinformatycznych zapewnia łączne spełnienie przez system
    teleinformatyczny Użytkownika minimalnych wymagań technicznych w postaci dostępu
    do sieci Internet oraz odpowiedniego oprogramowania, umożliwiającego korzystanie z
    Internetu, za pomocą urządzenia końcowego, za pośrednictwem którego Użytkownik
    chce korzystać ze strony Sklepu.
3. Korzystanie z wszelkich usług elektronicznych w sieci Internet, w tym również z Usług
    elektronicznych świadczonych na stronie Sklepu, może wiązać się z pewnymi
    zagrożeniami, jak np. wprowadzenie szkodliwego oprogramowania do systemu
    teleinformatycznego Użytkownika czy pozyskania i modykacji danych Użytkownika
    przez nieuprawnione do tego osoby.
4. W celu zniwelowania ryzyk wskazanych w ppkt 3 powyżej, Sprzedawca rekomenduje
    stosowanie środków technicznych, które są w stanie zapobiec wskazanym ryzykom, np.
    w postaci programów antywirusowych.

VI. Zasady korzystania ze strony Sklepu

1. Użytkownik powinien korzystać ze strony Sklepu zgodnie z jej przeznaczeniem i
    jednocześnie z poszanowaniem zasad przyjętych w Regulaminie, zgodnie z przepisami
    prawa oraz przyjętymi zwyczajami.
2. Użytkownik w szczególności nie powinien:
    a. dostarczać i przekazywać treści, które mogłyby być uznane za naruszające przepisy
        prawa;
    b. zamieszczać jakichkolwiek programów, plików, aplikacji, w tym również ich
        rozszerzeń, które mogłyby w negatywny sposób wpłynąć na działanie
        oprogramowania strony Sklepu, urządzeń służących do jej działania, a także
        urządzeń lub oprogramowania innych Użytkowników (w tym w szczególności
        wirusów, trojanów i innego złośliwego oprogramowania);
    c. podejmować jakichkolwiek działań, które mogłyby doprowadzić lub
        doprowadziłyby do ingerencji w działanie strony Sklepu (działania o charakterze
        programistycznym, hakerskim);
    d. omijać zabezpieczeń Strony Sklepu poprzez wykorzystywanie tzw. luk
        bezpieczeństwa,
    e. wykorzystywać treści zamieszczonych na stronie w sposób wykraczający poza
        użytek własny tj. naruszać prawa własności intelektualnej, o których mowa w
        dalszej części Regulaminu.

VII. Zamówienie Produktu

1. Strona internetowa Sklepu prezentuje informacje o Produktach, w szczególności
    poprzez prezentowanie ich opisów oraz cen. Informacje te nie stanowią oferty w
    rozumieniu art. 66 Kodeksu cywilnego, lecz jedynie zaproszenie do zawarcia Umowy
    sprzedaży, w rozumieniu art. 71 Kodeksu cywilnego.
2. Produkty prezentowanie na stronach Sklepu są nowe oraz zgodne z umową (nie
    posiadają żadnych wad). Sprzedawca jest producentem Produktów w rozumieniu
    GPSR. Produkty spełniają wszelkie wymogi niezbędne do wprowadzenia ich na rynek
    sprzedaży, są bezpieczne i zgodne z wymogami GPSR oraz innymi unijnymi przepisami
    szczególnymi, które regulują bezpieczeństwo Produktów.
3. Użytkownik może złożyć Zamówienie na Produkty poprzez specjalny formularz służący
    do składania Zamówień, tzw. koszyk zakupowy (dalej jako ,,Koszyk zakupowy/Koszyk’’).
4. Warunkiem złożenia Zamówienia, a tym samym zawarcia Umowy sprzedaży jest
    posiadanie przez Użytkownika aktywnego konta poczty elektronicznej.
5. W celu złożenia Zamówienia za pomocą Koszyka zakupowego, Klient powinien
    kierować się instrukcjami zamieszczonymi na stronie Sklepu, w tym w szczególności:
    a. wybrać Produkt, którym Klient jest zainteresowany, wybrać jego liczbę i dodać do
        Koszyka;
    b. w miejscach do tego przeznaczonych wprowadzić dane niezbędne do realizacji
        Zamówienia i Umowy sprzedaży, jak np. imię i nazwisko, dane kontaktowe, adres
        dostawy;
    c. wybrać metodę płatności i sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę;
    d. zapoznać się z Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy
        stanowiącym załącznik do Regulaminu oraz Polityką prywatności;
    e. poprzez zaznaczenie checkboxa oświadczyć, że Klient zapoznał się z
        Regulaminem, Pouczeniem o prawie odstąpienia od Umowy oraz Polityką
        prywatności;
    f. wybrać przycisk nalizujący Zamówienie.
6. Sprzedawca po złożeniu Zamówienia przez Koszyk zakupowy, przesyła Klientowi
    potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia wraz z informacją lub dokumentem
    dotyczącym przedpłaty, które wskazują na termin płatności.
7. Zamówienie stanowi ofertę elektroniczną zawarcia Umowy sprzedaży.

VIII. Płatności i zawarcie Umowy sprzedaży

1. Ceny Produktów prezentowanych na stronie Sklepu, podawane są w złotych polskich
    i zawierają wszystkie niezbędne opłaty i podatki, które powinny zostać wliczone
    zgodnie z obowiązującym prawem.
2. Na etapie składania Zamówienia, Klient może dokonać wyboru metody przedpłaty
    (dalej jako ,,Przedpłata’’) lub płatności (dalej jako ,,Płatność’’) spośród następujących:
    a. Przedpłaty za pośrednictwem płatności elektronicznej, obsługiwanej przez
        operatorów płatności wskazanych na stronie;
    b. Przedpłaty za pośrednictwem przelewu bankowego na numer konta Sprzedawcy
        wskazany na stronie Sklepu lub w wiadomości e-mail dotyczącej płatności;
    c. Płatności gotówką za pobraniem – płatność dostawcy Produktu przy jego
        odbiorze.
3. Sprzedawca każdorazowo wskazuje maksymalny termin dokonania Przedpłaty za
    Produkt. Brak Przedpłaty skutkuje anulowaniem złożonego Zamówienia.
4. Za skuteczne dokonanie Przedpłaty uważa się:
    a. w przypadku płatności elektronicznej, o której mowa w ppkt 2 lit. a - otrzymanie
        przez Sprzedawcę informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu
        płatności przez Klienta;
    b. w przypadku przelewu bankowego, o którym mowa w ppkt 2 lit. b – pojawieniu
        się środków na rachunku bankowym Sprzedawcy.
5. Po otrzymaniu Przedpłaty, Sprzedawca prześle na adres poczty elektronicznej Klienta
    wiadomość elektroniczną, potwierdzającą przyjęcie do realizacji Zamówienia, które
    stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta (w postaci złożonego
    Zamówienia) i z chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
6. W przypadku wyboru metody płatności w postaci Płatności gotówką za pobraniem,
    oferta w postaci Zamówienia, wiąże Klienta, jeżeli na podany przez Klienta adres
    poczty elektronicznej Sprzedawca prześle potwierdzenie przyjęcia do realizacji
    Zamówienia, które stanowi oświadczenie Sprzedawcy o przyjęciu oferty Klienta i z
    chwilą jej otrzymania przez Klienta zawarta zostaje Umowa sprzedaży.
7. Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
8. Sprzedawca dostarcza Klientowi dowód zakupu, np. w postaci mailowego złożenia
    Zamówienia lub faktury.
9. W przypadku stosowania przez Sprzedawcę mechanizmów indywidualnego
    dostosowania cen, na podstawie zautomatyzowanego podejmowania decyzji,
    Sprzedawca każdorazowo przekazuje tę informację Konsumentowi, podczas składania
    Zamówienia, z uwzględnieniem wymogów, jakie nakładają w tym zakresie przepisy
    dotyczące ochrony danych osobowych.

IX. Metody dostawy

1. Sprzedawca dostarcza Produkty na adres wskazany przez Klienta podczas składania
    Zamówienia, na terenie Polski.
2. Podczas składania Zamówienia Klient może wybrać jedną z następujących metod
    dostawy oferowanych przez Sprzedawcę:
    a. dostawa kurierem, za pośrednictwem jednej z rm kurierskich, wskazanych na
        stronie Sklepu;
    b. odbiór w punkcie odbioru paczek jednej z rm kurierskich, wskazanych na stronie
        Sklepu;
    c. odbiór własny w punkcie odbioru u Sprzedawcy;
    d. dostawa za pośrednictwem Poczty Polskiej.
3. Termin realizacji całego Zamówienia, w tym dostawy Produktu liczony jest od
    momentu zawarcia Umowy, o którym mowa w pkt VIII ppkt 5 i 6, wynosi do 10 dni
    roboczych i wskazany jest każdorazowo na stronie Sklepu, wraz z informacją o
    wysokości opłat za dostawę Produktu.
4. W sytuacji gdy dla różnych Produktów, które zostały zakupione w ramach jednego
    Zamówienia, przewidziano różny okres realizacji Zamówienia, dla całego Zamówienia
    obowiązuje okres najdłuższy spośród przewidzianych.

X. Ustawowe prawo odstąpienia od Umowy

1. Klient będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta (do którego
    stosuje się zapisy niniejszego pkt w takim samym zakresie jak do Konsumenta), może
    w każdej chwili odstąpić od Umowy sprzedaży, zgodnie z Ustawą o prawach
    konsumenta, bez podania przyczyny, poprzez złożenie stosownego oświadczenia
    Sprzedawcy w terminie 14 dni od dnia dostarczenia Produktu. Do zachowania tego
    terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
2. O swoich prawach w zakresie odstąpienia od Umowy, Klient zostanie poinformowany
    również poprzez Pouczenie o odstąpieniu od umowy, stanowiące załącznik do
    Regulaminu.
3. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie lub wykorzystać do tego celu
    Formularz odstąpienia od umowy, stanowiący załącznik do Regulaminu.
4. Sprzedawca z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy przez
    Konsumenta, prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie
    otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
5. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od umowy przez
    Konsumenta jest wyłączone w przypadku umów:
    a. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli
        przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą
        konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że
        po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od
        umowy, i przyjął to do wiadomości;
    b. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku nansowym, nad
        którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed
        upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    c. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany,
        wyprodukowany według specykacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego
        zindywidualizowanych potrzeb;
    d. w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub
        mający krótki termin przydatności do użycia;
    e. w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym
        opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na
        ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało
        otwarte po dostarczeniu;
    f. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu
        na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
    g. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została
        uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może
        nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku,
        nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
    h. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w
        celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy
        dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza
        towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub
        konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w
        odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
    i. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo
        programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli
        opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    j. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o
        prenumeratę;
    k. zawartej w drodze aukcji publicznej;
    l. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów
        mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług
        związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub
        kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
        m. o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za
        które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca
        rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został
        poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia
        przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do
        wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym
        mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
    n. o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w
        przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby
        przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni
        wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
6. W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość, Umowa jest uważana za
    niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba
    że zmiana była konieczna w celu stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności
    Produktu. Zwrot Produktu powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie
    14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
7. Klient powinien zwrócić zakupiony Produkt na następujący adres: ul. Jedności
    Narodowej 85 B/17, 78 – 100 Kołobrzeg;
8. Sprzedawca niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia
    otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy zwróci
    Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia
    Produktu (tj. koszty za dostawę Produktu od Sprzedawcy do Klienta).
9. Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Produktu inny niż najtańszy zwykły
    sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany
    do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
10. Klient ponosi tylko bezpośredni koszt zwrotu Produktu (tj. koszt odesłania Produktu
    od Klienta do Sprzedawcy), chyba że Sprzedawca zgodził się ponieść ten koszt.
11. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty,
    jakiego użył Konsument, chyba, że Konsument wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu,
    przy czym sposób ten nie będzie się wiązał dla Konsumenta z żadnym kosztem.
12. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do
    chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego
    odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej, chyba że
    Sprzedawca zaproponował, że sam odbierze Produkt od Klienta.

XI. Zgodność Produktu z Umową (reklamacje)

1. Sprzedawca zobowiązany jest dostarczyć Produkt, który jest zgodny z Umową.
2. Sprzedawca odpowiada z tytułu niezgodności Produktu z umową na zasadach
    określonych w Ustawie o prawach konsumenta wobec Klienta będącego
    Konsumentem lub Przedsiębiorcą na prawach konsumenta (do którego stosuje się
    zapisy niniejszego pkt w takim samym zakresie jak do Konsumenta).
3. Wobec Przedsiębiorców rękojmia jest wyłączona.
4. Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie lub na
    podstawie Regulaminu, należy kierować na adres: Nikola Mierkiewicz, ul. Jedności
    Narodowej 85 B/17, 78 – 100 Kołobrzeg, na adres poczty elektronicznej:
    pressonails.pl@gmail.com lub pod numerem telefonu + 48 516 751 261.
5. Jeżeli jest to możliwe, celem rozpatrzenia reklamacji Klient powinien przesłać lub
    dostarczyć reklamowany Produkt na adres wskazany w ppkt powyżej, dołączając do
    niego dowód zakupu.
6. Klient może również skorzystać z Formularza reklamacji Sprzedawcy, który stanowi
    załącznik do Regulaminu, jednak nie jest to konieczne.
7. Sprzedawca zobowiązany jest do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni
    od dnia jej otrzymania.
8. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca wezwie Klienta do jej uzupełnienia w
    niezbędnym zakresie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni, od daty
    otrzymania wezwania przez Klienta.

XII. Reklamacja Usług elektronicznych

1. Każdy Użytkownik może złożyć reklamacje na Usługi elektroniczne świadczone za
    pośrednictwem Sklepu, np. na różnego rodzaju nieprawidłowości w działaniu strony
    Sklepu, zakładek czy Konta.
2. Użytkownik może złożyć reklamacje w dowolnie wybrany przez siebie sposób, za
    pośrednictwem wszystkich określonych form kontaktu, w szczególności Sprzedawca
    rekomenduje mailową formę kontaktu za pomocą wiadomości e-mail. Dane do
    kontaktu to: Nikola Mierkiewicz, ul. Jedności Narodowej, 78 – 100 Kołobrzeg, na
    adres poczty elektronicznej: pressonails.pl@gmail.com lub pod numerem telefonu
    +48 516 751 261.
3. W celu sprawnego rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca rekomenduje skorzystać z
    Formularza reklamacji Usługi elektronicznej, stanowiącego załącznik do Regulaminu,
    natomiast jeśli zgłoszenie reklamacyjne zostanie złożone w innej formie, Użytkownik
    proszony jest o wskazanie takich elementów jak:
    a. krótki opis, wskazujący czego dotyczy zgłoszenie reklamacyjne (opis sytuacji,
        okoliczności problemu);
    b. datę opisywanego zdarzenia, które jest przyczyną reklamacji;
    c. dane osobowe identykujące Użytkownika, umożliwiające kontakt zwrotny i
        rozpatrzenie reklamacji.
4. Sprzedawca rozpoznaje reklamacje niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14
    dni kalendarzowych od dnia otrzymania przez Sprzedawcę zgłoszenia
    reklamacyjnego.
5. W przypadku braków w reklamacji Sprzedawca może skontaktować się z
    Użytkownikiem z wezwaniem do jej uzupełnienia, w niezbędnym zakresie, na co
    Użytkownik będzie miał termin 7 dni, od daty otrzymania wezwania.

XIII. Informacja o polubownym rozwiązywaniu sporów dla Konsumentów

1. Użytkownicy będący Konsumentami, mają możliwość rozwiązywania sporów
    powstałych pomiędzy nimi, a podmiotami innymi niż Konsumenci, w sposób
    polubowny i pozasądowy.
2. Do rozwiązywania sporów w sposób opisany w niniejszym pkt służy:
    a. stały polubowny sąd konsumencki za pośrednictwem którego Użytkownik może
        złożyć wniosek o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy;
    b. wojewódzki inspektor Inspekcji Handlowej, do którego Konsument może złożyć
        wniosek o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego
        zakończenia sporu między Klientem a Sprzedawcą;
    c. powiatowy (miejski) rzecznik praw konsumenta lub organizacji społecznej, do
        której statutowych zadań należy ochrona konsumentów w celu uzyskania pomocy
        w sprawie umowy.
3. Do 20 marca 2025 r. Konsument mógł składać skargi za pośrednictwem platformy
    internetowej ODR, za pośrednictwem której niezależny mediator rozstrzyga spory
    powstałe pomiędzy Przedsiębiorcami a Konsumentami. Platforma znajduje się pod
    następującym linkiem:
    https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show. Z dniem 20
    marca 2025 r. wygasa możliwość składania skarg za pośrednictwem wskazanej
    platformy. Funkcjonowanie platformy zakończy się 20 lipca 2025 r.
4. Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
    i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie
    internetowej http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach internetowych
    powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do
    których zadań statutowych należy ochrona konsumentów.

    XIV. Własność intelektualna – treści dostępne na stronie Sklepu

1. Wszystkie treści dostępne na stronie Sklepu, takie jak np. nazwa, domena, logo,
    opisy Produktów, dokumenty prawne (Regulamin, Polityka prywatności) oraz wszelkie
    inne opisy i informacje zamieszczone na stronie (dalej jako ,,Treści’’) - są utworami w
    rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz podlegają
    ochronie wynikającej z przepisów prawa autorskiego.
2. Sprzedawca oświadcza, że przysługujące mu prawa majątkowe do utworów nie są w
    żaden sposób ograniczone lub obciążone prawami osób trzecich.
3. Sprzedawca oświadcza, że w zależności od Treści dostępnych na stronie Sklepu, ma
    prawo udzielić licencji lub dalszej licencji na korzystanie z Treści, na zasadach
    zgodnych z Ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
4. Na potrzeby niniejszego Regulaminu, Licencję stanowi zarówno licencja jak i dalsza
    licencja (sublicencja) w rozumieniu Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
5. Sprzedawca na korzystanie z wszystkich Treści zamieszczonych na stronie Sklepu, o
    których mowa w ppkt 1 powyżej, udziela Użytkownikowi na czas nieoznaczony,
    nieodpłatnej, nieograniczonej terytorialnie i niewyłącznej Licencji do korzystania z
    wszystkich wskazanych Treści.
6. Sprzedawca udziela Użytkownikowi, Licencji do korzystania z Przedmiotu Licencji na
    następujących polach eksploatacji dotyczących wykorzystywania Treści w dowolnej
    formie tylko i wyłącznie na własny użytek osobisty Użytkownika, tj.:
a. zapoznawanie się z Treściami na stronie Sklepu w ramach korzystania ze Sklepu,
    b. wydruk Treści wyłącznie na własne potrzeby niekomercyjne Użytkownika;
    c. tymczasowe zwielokrotnienie Treści w pamięci urządzenia, w celu korzystania ze
        Sklepu zgodnie z jego przeznaczeniem.
7. Sprzedawca udziela Użytkownikowi Licencji na treści zamieszczone na stronie Sklepu
    w momencie wejścia na ich strony.
8. Użytkownikowi nie przysługuje prawo do udzielania sublicencji w zakresie Licencji
    udzielonych zgodnie z niniejszym punktem Regulaminu.
9. Użytkownik nie powinien bez zgody Sprzedawcy, w jakikolwiek sposób
    rozpowszechniać, modykować, udostępniać lub w jakikolwiek inny sposób
    wykorzystywać Treści, w sposób wykraczający poza określony powyżej zakres.
10. Złamanie przez Użytkownika zasad wskazanych w niniejszym pkt, stanowić będzie
    naruszenie praw autorskich Sprzedawcy lub innych podmiotów, co może wiązać się z
    odpowiedzialnością cywilną oraz karną.

XV. Dane osobowe i pliki cookies

1. Przekazywanie danych osobowych przez Użytkownika za pośrednictwem strony
    Sklepu, np. wprowadzenie przez Użytkownika danych osobowych do formularza
    rejestracji Konta oraz poprzez zawarcie Umowy sprzedaży - powoduje, że Sprzedawca
    staje się administratorem tych danych w rozumieniu przepisów o ochronie danych
    osobowych (RODO).
2. Dane osobowe Użytkownika mogą być także przetwarzane poprzez wykorzystanie
    plików cookies.
3. Więcej informacji w zakresie przetwarzania danych osobowych i wykorzystywania
    plików cookies znajduje się w Polityce prywatności.

XVI. Postanowienia końcowe

1. Regulamin jest dostępny w języku polskim.
2. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie
    Regulaminu jest prawo polskie, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa
    stanowią w tym zakresie inaczej.
3. W przypadku sporów w odniesieniu do Użytkowników będących Konsumentami lub
    Przedsiębiorcami na prawach Konsumenta sądem miejscowo właściwym będzie sąd
    właściwy zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego, natomiast w
    przypadku sporów z Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami – sąd miejscowo
    właściwy dla Sprzedawcy.
4. Regulamin może zostać zmieniony w przypadku zmiany przepisów prawa, zmiany
    danych kontaktowych do Sprzedawcy, wprowadzenia modykacji w zakresie obsługi
    Klienta, np. zmiana form dostawy Produktu, zmiany asortymentu Sklepu, która ma
    wpływ na zapisy w Regulaminie, czy wprowadzenie zmian poprzez dodanie/usunięcie
    funkcji dostępnych na stronie, które mogą mieć wpływ na treść Regulaminu - o czym
    Użytkownicy zostaną poinformowani poprzez zamieszczenie przez Sprzedawcę
    informacji na stronie głównej Sklepu.
5. Zmiany Regulaminu wejdą w życie w terminie 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
6. Gdy zmiany Regulaminu będą dotyczyły zasad związanych z korzystaniem i
    prowadzeniem Konta, Użytkownicy posiadający Konto, zostaną poinformowani o
    zmianach również poprzez wysłanie wiadomości elektronicznej, na adres e-mail, na
    który założone zostało Konto. Użytkownicy posiadający Konto, którzy nie akceptują
    nowej treści Regulaminu, zostaną zobowiązani zawiadomić o tym Sprzedawcę w
    ciągu 14 dni od dnia poinformowania ich o zmianie Regulaminu. Brak akceptacji
    Regulaminu jest jednoznaczny z rozwiązaniem Umowy o świadczenie Usługi
    elektronicznej w postaci prowadzenia Konta, w związku z czym Konto Użytkownika
    zostanie usunięte.
7. Zmiana Regulaminu nie może wpłynąć na prawa i obowiązki wynikające z umów
    zawartych przed wprowadzeniem zmian. Dla takich umów obowiązuje Regulamin w
    brzmieniu zaakceptowanym przez Użytkownika w momencie zawarcia umowy.
8. Regulamin w obecnej wersji funkcjonuje od dnia 31.03.2025 r.

Załączniki do regulaminu i formularze:
https://docs.google.com/document/d/e/2PACX-1vQ0S7zPP8GuBLynTJ9n7-O_-OtyOZbU4AUXt88Gz-68LfZ8ngbDerBAKatPeI-9w0_uw4zetpv9C-p7/pub